Thomas en Veerle in Denemarken

woensdag, mei 31, 2006

Rijke Arabier

Afgelopen zondag, een zwoele arabisch avond, rijd ik van de palm naar huis. Juist na de brug over sjeik Zayed road staat een Jeep aan de kant. Er naast staat een man teken te doen. Ik, goed als ik ben, stop. De man, een Arabier in wit kleed met een baseball petje op, komt tot bij mij gewandeld.
Ik vraag: “Do you have any problems with your car?”
Hij: “No no, I’m waiting for someone and I thought it was you”
Hij gaat verder: “I’m looking for a factory where they make …
… How do you say it in English … You know …
(dan gesticulerend met zijn handen)
… They put in buildings
Ik: “concrete?”
Hij: “Yes a concrete factory! Do you know where it is?”
Ik: “no, I’m sorry”
Hij: ”I’m going to buy it!”
Ik (iet of wat verbouwereerd): “hmm, that’s nice”
(korte stilte aangezien ik niet echt verder wist wat daarop gezegd)
Hij: “Do you work here?”
Ik: “Yes, I work for Jan De Nul a dredging company”
Hij trekt een wezen alsof hij het hoort donderen in Keulen
Ik ga verder: “We are building the Palm island, palm jebel ali”
Hij: “Aaah … So you are an engineer?”
Ik: “yes indeed”
Hij: “I need an engineer”
Ik, veel te eerlijk en veel te snel geantwoord verdikke: “I have to be honnest I don’t know anything about concrete”
(alweer een korte stilte)
Hij: “You are English?”
Ik: “No I’m from Belgium”
Hij: “good engineers in Belgium?”
Ik: “Yes”
Ik ga verder: “You know Besix? A belgian company, they are building Burj Dubai (toekomtig hoogste gebouw van de wereld). They have many good engineers that know about concrete”
Hij: “Aah (een ongeintresseerde reactie)
Ik: “Allé, I will go home know hé”
Hij: “Thank you very much for stopping”
Ik: “My pleasure” en wandelde nog steeds verbouwereerd naar mijn auto

1 reacties:

Op 7:29 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Hoi, Thomas en Veerle
Leuk hier dat een Belgishe koppel in Dubia woont en er werkt.Nu is mijn vraag ?
Ik wil er komen werken en gezien dat jullie er al een tijdje zijn en werken zullen jullie het beter weten dan ik.weten jullie toevallig als er belgishe en/of nederlandse bedrijven zijn waar ik kan gaan werken en om me later ook te vestigen in deze land .kunnen jullie me enkele bedrijven die er om de 2 weken zijn werk mensen naar sturen van uit belgie en of uit nederland geven bij ik moet zijn .
en verloopig is dat alles en als ik ooit naar kom met het werk van een van deze bderijven dan kom ik zeker eens langs bij jullie .
groetjes uit Belgie ; limburg
mvg. michel

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage