Thomas en Veerle in Denemarken

zondag, januari 31, 2010

Cha-cha-changes

De maand is voorbij gevlogen ... en het begin van 2010 mag er zeker wezen!

Het jaar werd plezant ingezet met een etentje en feestje bij ons thuis, in uitstekend gezelschap van broer Hendrik, schoonzus Els, kids Hannes & Rune en maten Marina, Bernhard en Cora. We leerden ook dat de Denen stiepelzot zijn van vuurwerk. Het begon al een goeie week voor oudejaarsnacht dat we iedere avond vanuit ons raam vuurwerk konden zien, en niet zo maar efkes een paar pijltjes om te oefenen, neen dat duurde telkens wel 20à30minuten. Op oudejaarsavond was het dan ook alle remmen los en leek het alsof de derde wereldoorlog losgebarsten was in Kopenhagen. Twee volle uren lang kon je in alle windstreken de ene knal naar de andere zien. Niet normaal. Iedereen - behalve wij - had vuurwerk in ons straat. Een stadswandeling de dag nadien toonde dat het overal in de stad vuurwerkspektakel geweest was.

Mooie liedjes duren helaas nooit lang en voor we het wisten vertrok ons bezoek huiswaarts en startte een nieuwe werkweek voor Thomas. Op 4 januari begon hij namelijk zijn 2e rotatie bij Maersk, en ditmaal zijn dit 8 maanden zonder offshore trips, maar met hoofdzakelijk Production Tool Development research-kantooruren in Kopenhagen. En tot dusver bevalt het hem wel.

In de Deense leswereld is er ook verandering. Thomas leert nu ook 2maal per week Deens: privé-lessen op Maersk met Stine. En ik vervolg mijn lessen in een nieuwe (samengestelde) klas met 1 nieuwe leerkracht. Maar nog steeds dikke fun in de les met Signe en Malene!

En blijkbaar is mijn Deens ondertussen op een danig aanvaardbaar niveau gekomen dat werkgevers mijn cv serieus nemen. Getuige daarvan het zotte aantal Deense jobinterviews waar ik begin januari naartoe uitgenodigd werd. De vreugde is dan ook extreem groot dat ik vanaf morgen (jihaa) voltijds aan het werk ben bij Novasol. Een bedrijf dat vakantiehuisjes verhuurt in Europa. De job is echt wat ik wil doen (geduld wordt dan toch beloond) en de collega’s lijken tof. Ik ben sinds contractondertekening al uitgenodigd geweest om team te leren kennen, en toen werd ik warm welkom geheten met taart, en afgelopen maandag heb ik ook al namiddagje deelgenomen aan meeting en dat beviel me ook. Ik ben er dus gerust in dat ik de juiste keuze gemaakt heb (want plots had ik 3 aanbiedingen/bedrijven waaruit ik kon kiezen). Alleen zal ik de eerste weken/maanden wel wat afzien en moe zijn van het continu Deens te praten (op professioneel niveau) van ’s morgens tot ’s avonds.

Het grootste nieuws heb ik echter tot het laatste gehouden. Hetgeen iedere dag onze dag maakt. Een niet weg te slaan warm gevoel vanbinnen ... Thomas en ik worden pappie en mammie in 2010!!!!!!!!!!!!!!!! En tot nu toe verloopt de zwangerschap zonder problemen. Nog niets van last gehad, geen misselijkheid, geen vreemde eetgewoontes, geen vermoeidheid, geen hormonale uitspattingen ... het verliep eigenlijk zo goed dat we ons afvroegen of ik nog wel zwanger was, of ik ondertussen niet schijnzwanger geworden was ofzo! Groot was de vreugde dan ook mid januari toen we voor onze eerste echografie gingen naar Kopenhagen kliniek. Jaaaaaaaaaa ... er zit een klein boelieke in mijn buik, en het kickte zelfs met zijn beentjes. We waren verbaasd om zoveel details te kunnen zien op de echo: ogen, oren, neus, 2 hersenhelften, ruggegraat, ... en het was begot maar 6cm groot. En alles was ok met ons kleintje: bloedtest en nekplooi-test waren goed. Ondertussen ben ik 3 maand ver en kan je –als je heel goed kijkt – een klein buikje waarnemen! We genieten dan ook van elk moment en kijken vol verwachting uit naar eind juli, wanneer we ons boelieke in ons armen kunnen nemen.

Zo ... dit was de goed-nieuws-show vanuit Kopenhagen, dat momenteel onder een dikke laag sneeuw bedolven is en er wordt volgende week nog meer van dat verwacht! Tot de volgende.

1 reacties:

Op 3:59 p.m. , Anonymous Swief zei...

WIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEee


*hap*

IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Proficiat!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage