Thomas en Veerle in Denemarken

dinsdag, april 28, 2009

Dozen en Offshore

Vrijdagochtend 17 april ben ik van Kopenhagen naar België gevlogen. Dit korte bezoekje begon met Tine’s vrijgezellen op zaterdag. Na een metrospel in Brussel met opdrachtjes, een lunch aan het kanaal, een workshop paaldansen - het zit em in de vaart, de kracht, en … amai dat is geen lachertje, wij zijn allen huiswaarts gekeerd met stijve spieren en blauwe plekken, respect voor die madammen hoor! -, een dinner inclusief vragenuurtje ‘hoe goed ken jij je partner’ en vele danspasjes in het Gentse later , zijn we ervan overtuigd dat ons Tine klaar is om te trouwen! Zondag was het een leuk weerzien in Wetteren met ouders, de broers, zus en neefjes en nichtjes. Maandag stonden trouwvoorbereidingen op het programma. Dinsdag heb ik dan samen met Thomas’ mama onze spullen van zolder gehaald en netjes bij de andere dozen (die reeds van Australië waren toegekomen) geplaatst. Woensdagochtend waren de Deense verhuismannekes er dan om alles in te pakken en op te laden.

Vrijdag 24 april werd alles uitgeladen in Kopenhagen en naar ons appartement op de 2e verdieping gebracht. Het was een beetje zoeken naar ruimte om die 53 dozen neer te zetten aangezien het appartement nog niet leeg gemaakt was. Maar het is gelukt. Mijn eerste taak was dus niet uitpakken maar alle spullen van Søren (de eigenaar) uit de kasten halen, in dozen steken en apart zetten. Op maandag is er dan wel een firma het groot meubilair (sofa’s, zetelbed, keyboard, dressoir, …) van Søren komen oppikken. Nu resten er enkel nog wat kleinere zaken die Søren zelf zal ophalen op 12 mei wanneer hij in het land is (de eigenaar woont en werkt namelijk in China). Na 4 dagen noeste arbeid van ’s morgens tot ’s avonds ben ik blij dat alle dozen uitgepakt zijn en alles netjes opgeborgen is. Ons nieuw nestje is bewoonbaar :).

Voor het moment ben ik hier nog alleen. Een paar uur nadat ik naar België vertrokken was was Thomas terug in Kopenhagen toegekomen van zijn cursus in Schotland. Net elkaar gemist. Op donderdag 23 april hetzelfde liedje: Thomas vertrekt ’s ochtends met de heli naar zijn boorplatform en ik kom ’s namiddags terug toe in Kopenhagen van mijn intermezzo in België. Alweer net elkaar gemist. Maar nog 2 nachten en we zien elkaar terug!

Donderdag 30 april keert mijn liefste ventje terug van de Ensco 71, een boorplatform in de Deense sectie van de Noordzee. Alhoewel het een ouder platform is zijn de faciliteiten toch in orde: TV en internet op de kamer, gym, iedere dag heel lekker eten (keuze uit 3 menu’s), … Aan boord (of hoe zeg je dat bij een boorplatform?) leert hij de vele bedrijven en functies kennen die er ook werkzaam zijn, houdt hij een dagelijkse call met hoofdkantoor, meet hij pijpen op, … en nog veel meer maar daarvoor verwijs ik je naar de expert zelve!

Dus nu … aftellen naar donderdag … na 17 dagen terug samen en weldra in ons eigen appartementje!

4 reacties:

Op 9:31 p.m. , Blogger Unknown zei...

4 dagen! waaaw...
Ik hoop op 4 weken en als dat niet lukt 4 maanden. Nu ja, het waren iets meer dan 54 dozen, bijna dubben :-S

 
Op 9:51 p.m. , Blogger Thomas en Veerle zei...

Tja Polien ... bij ons was het maar 5 kubieke meter he ... en ik moet ondertussen ook geen 3 koterkes entertainen :)
Heel veel plezier met het uitpakken ginder in Buenos Aires.
Groetjes,
Veerle

 
Op 1:40 a.m. , Anonymous Lot zei...

Bij ons waren er 4 keer zoveel dozen, maar ik kon het toch niet klaren in 4 keer zoveel dagen. Om eerlijk te zijn... Nah, laat maar ;)

 
Op 8:55 p.m. , Blogger Unknown zei...

Weet ge, dat uitpakken is nog niets [nog 4 te gaan + die paar die ik ooit wel eens zal bekijken -eens we weer in Belgie wonen], 'tis dat plaatskes zoeken dat zo moeilijk is. Nu alles raprap in kasten gestoken, maar dat moet er dus weer uit om eens goed te doen...
pfff, verhuizen doe je toch niet voor de lol ;-)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage