Thomas en Veerle in Denemarken

zaterdag, augustus 05, 2006

Parachute springen

Donderdag heb ik Thomas vergezeld op zijn werkdag. De eerste schipper van de Marco Polo (PJ Snoep) zaagde al tijdje aan zijn oren om me eens mee te nemen. Op de MP geen spectaculaire dingen gebeurd, alleen de snijkop is even uit het water gehesen om te zien of alle tanden nog OK waren. Aangezien de Marco Polo op drijvende leiding werkte (en niet met bakken zoals bij mijn vorige bezoek), zijn we ook naar het stort gaan kijken waar de leiding stopt en het zand opgespoten wordt. Stortbaas Mon heeft me een korte rondrit en uitleg gegeven. Na een stop bij de Boudeuse en op het Palm kantoor, kon het weekend beginnen! Naar goeie gewoonte is de namiddag relaxing: filmke kijken, dutje doen,... . en 's avonds zijn we naar Emirates Towers uitgeweest: Scarlett's bar & Noodle house.
Vrijdagochtend zijn we naar Umm Al Qumain (ander emiraat van UAE) gereden, meer bepaald naar de Aeroclub. Je kan heel wat dingen doen op de Aeroclub, maar Sander, Marc, Peter, Maarten, Thomas en ik waren er voor een parachute sprong! Na eerst een paar bladzijdekes te ondertekenen waarbij je oa leest dat parachute springen een extreme sport is waarbij je geblesseerd kan geraken en zelf kan sterven en dan een goeie 10 minuten uitleg (banaanhouding, zweefhouding en landing) was het zover. Thomas en ik deden een vliegpak aan en werden vastgegespt. Met een klein sportvliegtuigske, net genoeg plaats voor 4, stegen we op. Een klein half uur later waren we op 3000 m hoogte en deed mijn begeleider de deur open. Heel efkes met de benen uit het vliegtuig hangen en dan ... zaaaaaaaaaaaaaaaaalige vrije val ... ongeveer 45 seconden val je tegen 200 km per uur naar beneden ... echt genieten. Op 1500m werd de parachute opengedaan en ging je van horizontale positie naar vertikale en zweefde je verder naar beneden. Onze begeleiders hebben ook even naar elkaar gestuurd zodat Thomas en ik elkaar in de lucht goeiedag konden zeggen. Met de maag alles in orde, dus mocht de begeleider gerust wat rondjes en toerkes met me uithalen. . Na ongeveer 10 minuten zweven met de parachute kwam de grond helaas zeer dichtbij en was het tijd om te landen.
Zeker voor herhaling vatbaar!!!
Foto's:
ingepakt en ingegespt
klaar om te vertrekken
witte parachute: Thomas
blauwe parachute: Veerle
landing Veerle
landing Thomas
het was SUPER!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage