Thomas en Veerle in Denemarken

vrijdag, januari 05, 2007

Back in town!

Eerst en vooral mijn beste wensen voor 2007 he.
De twee weken in Belgenland zijn voorbij gevlogen. Ik heb er van genoten, het deed deugd en was zeer fijn om familie en vrienden terug te zien. De batterijtjes zijn helemaal opgeladen. Mijn excuses aan diegenen met wie ik niet kunnen afspreken heb, een nieuwe poging in de zomer, of tot in Dubai, want steeds welkom hier ...
De eerste dag van het nieuwe jaar is voor mij begonnen in België en geëindigd ergens tussen Duitsland en Dubai! De Lufthansa vlucht bracht me namelijk op 2 januari rond 6 's ochtends terug in Dubai. Direct een meevaller: aangezien Eid al Adha pas op 30 december plaatsvond, en Emirates personeelsleden daar 3 verlofdagen voor krijgen, waren 31 december, 2 en 3 januari toch geen werkdagen, en dus kon ik rustig bekomen van de reis.
Een klein woordje over de islamitische feestdag Eid al Adha: een moslim moet, als hij/zij daar lichamelijk en financieel toe in staat is, één keer in zijn of haar leven een pelgrimstocht maken naar de heilige stad Mekka in Saoedi-Arabië. De pelgrimstocht, de 'Hajj', is een tocht die een paar dagen duurt. Ze lopen dan langs heilige plekken die iets te maken hebben met de profeten Ibrahim en Mohammed. Moslims die niet op bedevaart zijn, vieren de tiende dag in hun eigen land met het offerfeest. Op dat feest koopt een familie een offerdier en laat het slachten. Zo herinnert dit gebruik aan de liefde van de profeet Ibrahim voor Allah. De profeet Ibrahim vond Allah zo geweldig dat hij bereid was zijn zoon Isma’iel te offeren. Allah verstuurde daarop een schaap dat Isma’iels plaats op het altaar in mocht nemen. Op Eid al Adha gedenken moslims dus deze gebeurtenissen.
Donderdag was het dan een leuk weerzien met de collega's, Marie-Ange de buurvrouw en Jan De Nullers. Donderdagavond kon ik al meteen de voetjes onder tafel schuiven en de dansschoenen aantrekken, want het was company dinner van Jan De Nul. Na wat getwijfel, telefoontjes en overtuigingskracht van JDN vrouwen, heb ik me dan toch vervoegd op het feestje van mijn ventje's bedrijf! Voor de bezorgde blikken van enkele JDNers die zich afvroegen waar Thomas was die avond ... neen, geen boel in het huishouden en neen die arme sukkelaar was niet de hele avond en nacht op de Marco Polo aan het werken ... hij is gewoon nog in België, aan het genieten van zijn dubbel en dik verdiend verlof!
Zo, dat was het voor nu. Tijd om te genieten van een boekje in de zon, onder blauwe hemel en zeker 20 graden!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage