Thomas en Veerle in Denemarken

woensdag, november 26, 2008

Karratha en Karijini

Afgelopen weken waren de weekends gevuld met het verkennen van de « buurt ».

Aangezien Thomas moest werken op zondag 16 nov trok ik zonder hem maar samen met JDNers Yen, Kathleen, Nele, Elisa, Reinhardt, Sieglien, Lisa & Paul op pad. Na een goeie 2 uur op de North West Coastal Highway (en sanitaire stop in Whim Creek Pub) bereikten we na een slordige 250km onze bestemming. Karratha, “goed land” in de taal van de Aboriginals, is het administratieve centrum van de Pilbara regio. Shoppen shoppen shoppen was echter het devies! Want in Karratha vind je namelijk het grootste winkelcentrum in het NW ... met een 10tal winkels ... peanuts natuurlijk in vergelijking met Dubai. Desalniettemin parfum voor Thomas en een sjakosj voor mezelf gevonden! Toen de winkels sloten om 14u reden we door naar Point Samson. Een plaats waarvan lokalen zeggen dat dat ze honderd mijl wandelen voor de beste fish &chips en toegegeven ... we hebben er lekker gegeten! Na een korte wandeling op het strand van Point Samson reden we verder naar Cossack. In de jaren 1880 was Cossack een bruisende haven (de eerste haven in het NW) maar sinds de jaren 1950 (toen het parelvissen naar Broome en de goudrush naar ergens anders verhuisde) is het een ghost town geworden. De Nederlanders hebben er in het begin van de 19de eeuw voet aan wal gezet. Getuige daarvan het nog steeds bestaande wegwijzerbord “The strand”!

Point Samson

Veerle, Nele, Elisa & Yen

Cossack

Afgelopen weekend vertrokken Thomas en ik op verkenning in zuidelijke richting. Met onze ute volgeladen met kampeerspullen reden we langs de Great Northern Highway naar Karijini. Uitgestrekte landschappen in welke richting je ook kijkt ... dit is West Australië and we love it! Na een goeie 4 uurkes bollen kwamen we aan in Karijini National Park. Heel veel waaawwwwwww’s, ooooooooooh’s en aaaaaaaaahhh’s want het is daar adembenemend mooi! In Dales Gorge (kloof) daalden we af naar de Fortescue falls alwaar we een frisse duik in het water namen. Verder wandelden we langs andere canyons en naar uitzichtpunten en gaven we onze ogen de kost. Genieten... dat is het woord. En voor je het weet is het bijna avond en tijd om een plekje uit te kiezen en de tent op te zetten. Eten maken en afwassen gebeurde onder het dreigend oog van donkere wolken. We hadden net op tijd de buikjes gevuld en afwas gedaan toen een eerste vlaag regen ons in onze tent dreef. Ik moet zeggen ... het heeft wel iets gezellig om onder de kletterende regen dicht bij elkaar (swag misschien toch iets te klein voor ons) in een tent te liggen. ’s Nachts werden we gewekt door het gejank van dingo’s ... verwilderde honden/wolven die de restjes van onze worstjes kwamen opeten. De volgende ochtend reden we onder stralende zon verder door Karijini park en wandelden we naar Joffre Gorge en Knox Gorge. Wederom prachtige uitzichten. De laatste stop van de dag was de afdaling van Hancock Gorge dat met zijn natuurlijk amfitheater, spider walk en kermits pool een schitterende wandeling opleverde. Voluit genieten van de ongerepte natuur. *zucht*
on the Greath Northern Highway
Dales Gorge, Fortescue Falls
Dales Gorge, Circular Pool
Knox Gorge

Hancock Gorge

Hancock Gorge, Spider walk
Hancock Gorge, Kermits Pool
zonsondergang
Je leest het ... de weekends zijn hier top!

Ondertussen hebben we ook vernomen dat onze spullen uit Dubai in Australië aangekomen zijn. Ze zijn nu in de haven in Fremantle (dichtbij Perth). Laat ons hopen dat ze ze niet te lang meer door de douane en/of in quarantaine gehouden worden en vlug hun weg vinden naar Port Hedland.

De zoektocht naar een nieuw huis heeft nog niet zoveel opgeleverd. We zijn één huis gaan bekijken maar dat was eigenlijk een container op palen en niet direct ons gedacht. En tegen dat we het tweede huis wouden gaan bekijken was het al verhuurd. Meer was/is er niet op de markt. Er bestaat misschien wel een waterkansje dat het huurcontract van dit huis verlengd kan worden met de nieuwe eigenaar. Vingers gekruisd he.

De nodige papieren en medische keuring voor ons visum aanvraag hier zijn verzameld en opgestuurd. Dus hopelijk zijn we binnekort ook officiële Australische bewoners.

Op het werk houdt Thomas zich druk bezig met voorbereiding van het nieuw project, vergaderingen, het stort van de Leonardo, inducties en cursussen, ....
En ik hou me dezer dagen thuis goed bezig met het leren van een nieuwe taal. Ya hablo un poco castellano! Lang leve Assimil Spaans zonder moeite. Hasta luego!