Thomas en Veerle in Denemarken

dinsdag, september 26, 2006

Fly Emirates

* vreugdedansje*
Op 15 oktober ga ik aan de slag als IT Project Manager bij Mercator. JOEHOE !!
Mercator is de IT divisie van Emirates Group.
Welgeteld 3 maanden na mijn eerste (en enige) interview is het dan zover! Dat het de langste sollicitatie uit mijn nog prille geschiedenis is, staat buiten kijf! Op 27 mei heb ik namelijk mijn cv online op hun careers website ingevuld en gesolliciteerd voor bovengenoemde functie. Dan volgde algemene stilte tot ergens halverwege juli. Op een goeie namiddag belde Adam, senior project manager en mijn toekomstige baas. Het bijna 1 uur durende telefonisch interview was goed verlopen, dus volgde een persoonlijke ontmoeting op 15 juli. Na die ontmoeting vertelde Adam me dat hij me zou aannemen. Joehoe, aangenomen :) ... maar de joehoe bleef niet duren... want mijn bijna wekelijkse telefoontjes naar Adam om te vragen wat de status van mijn sollicitatie was, gaven niet altijd hoopgevend nieuws... De voornaamste reden waarom het uiteindelijk zo lang geduurd heeft om me aan te nemen, is tweeledig: de functie vereist enerzijds 5-8 jaar ervaring, ik heb er maar 2, dus moest Adam mijn "zaak" gaan bepleiten en anderzijds de poging tot rechtstreekse aanwerving onder Emirates en niet via een agent. Puntje 2 is helaas niet gelukt. Waarom helaas? Omdat er aan "echte" Emirates werknemer voordelen verbonden zijn zoals zeer goedkope vliegtuigtickets :). Maar niet getreurd, vorige week heeft Adam me dus laten weten dat rechtstreeks aannemen niet voor de nabije toekomst zou zijn en ik me dus bij één van de 4 agenten (ze werken met 4 bureau's samen) moest inschrijven om bij Mercator te kunnen starten. Zo gezegd zo gedaan, 2 van de 4 agenten gecontacteerd, contractvoorstellen onderhandeld en vandaag het beste contract gaan ondertekenen! Eind goed, al goed :) Normaalgezien moet het mogelijk zijn om na een jaartje voor Emirates zelf te werken, zonder een tussenagent. Vreemd vind ik wel dat het Emirates is, en niet mijn agent, die me zal sponseren, lees: werkvergunning en verblijfsvergunning geven. Soit, het maakt me niet uit: ik ben content!!
Misschien nog een klein woordje over mijn nieuwe werkgever.
Mercator is de IT divisie van Emirates Group. Aan het hoofd van de Emirates Group staat His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, de broer van de huidige heerser van Dubai.
De Emirates Group telt 8 bedrijven:

Al Fattan Plaza, het gebouw waar ik ga werken:

En tot slot, zeer interessante werkuren: van 7:00 tem 3:30, 5-dagen week. Dus het eten zal ook nog steeds op tijd klaarstaan tegen dat mijn noeste werker thuiskomt en er kan nog steeds verder gewerkt worden aan de kennis van de Arabische taal!

Sjjjht, er is ook klein minpuntje in dit JOEHOE verhaal ... het verkrijgen van verlofdagen vóór oktober 2007 is niet direct zichtbaar, want blijkbaar is het de gewoonte dat je in je eerste jaar geen verlof neemt, zelfs geen onbetaald verlof ... maar waar een wil is, is een weg ... desnoods neem ik met kerst/nieuw mijn 8 dagen casual/sick leave ;)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage