Thomas en Veerle in Denemarken

zaterdag, januari 13, 2007

Home Alone

Filmkes kijken olé. Dat was het devies wanneer ik deze week ’s namiddags/avonds thuis kwam van het werk. Met een gemiddelde van 2 à 3 films per avond tikte de klok naarstig verder en was het gauw bedtijd!

Gelukkig niet iedere avond thuis voor de buis, want slecht voor de ogen nietwaar. Dus trok ik maandagavond naar de Blue Bar voor de traditiegetrouwe “get together” van de BelgoLux. Een gratis nieuwjaarsdrankje, warme hapjes (vooral de springrolls waren in trek) en gezellig tetteren ... meer moet dat niet zijn!

Woensdagavond haalde ik een gekleurde polo-shirt uit de kast, want afspraak in The Montgommerie Golfclub voor mijn eerste golfles! De laatste keer dat Thomas en ik gaan golfen waren was ons niveau namelijk zo ondermaats dat ik besloten had daar iets aan te veranderen en lessen te nemen.
Instructeurs Luke en Stephen nemen ons beginnertjes op sleeptouw. Luke is een dertiger uit Australië en Stephen een jong baasje uit Ierland, ik schat hem maximum 20 jaar ofzo. We werden verwelkomd met een pakketje: overzicht lessenpakket, notitieboekje, golf gids, een hangertje voor aan je golftas en een voorwerp waarvan ik nog niet weet waarvoor het dient! Na een rit met de caddie naar de teaching area, kon de les van start gaan. Aangezien we totale leken zijn, kregen we eerst uitleg over welke clubs er in een golftas zitten (woods, irons en putter) en wat het verschil is tussen die clubs, zoals het materiaal van het clubhoofd, de lengte van de steel, de hellingshoek van het clubblad t.o.v. het verticale vlak , ... De verschillende onderdelen van een club werden ook benoemd, dus vanaf heden ben ik vertrouwd met de begrippen grip, shaft, clubhead, face, heel, loft, ... . En dan op naar het praktische. Alweer beginnen bij het begin: hoe hou je je club vast en hoe positioneer je je lichaam tov de bal J Klint waarschijnlijk heel grappig, is het ook wel, net peuters die leren hoe ze mooi een vork moeten vasthouden en zonder morsen eten naar de mond brengen, maar soit, de basis moet gelegd worden he. Nog één puntje over de swing, en dan ... balletjes slaan, balletjes slaan en nog eens balletjes slaan! Ik merkte al direct vooruitgang bij mezelf, want slechts 1 airschot geslaan en voor de rest schone weliswaar redelijk strakke ballen met voor een beginner aanvaardbare afstand! Nadien een lekkere warme choco gaan drinken met Sheila - Emirates collega die rechttegenover mij zit - en Helen – lerares aardrijkskunde, wat gaan opwarmen want het was toch frisjes hoor buiten.

Thaise keuken op het menu donderdagavond. Jaib en Marie-Ange Mahibandu, de buren van nummer 20, hadden me uitgenodigd om bij hun te dineren. Jaib is een Thai en Marie-Ange een Française. Ze hebben 2 kinderen Leo en Felix. Leo is 16 en zit op internaat in Birmingham en Felix is 13 en gaat in Dubai naar school. Jaib woonde echter al vanaf zijn 8 jaar in Engeland (daar op boarding school gestuurd) en Marie-Ange heeft op 18-jarige leeftijd Frankrijk voor Engeland geruild. Alvorens hier in Dubai toe te komen, hebben ze wel 15 jaar samen in Thailand gewoond. Heel grappig waren de gesprekken over Thailand die avond. Bleek dat Jaib zijn moederland “haat” en Marie-Ange met heimwee aan Thailand terugdenkt! Redenen waarom Jaib nooit meer naar Thailand wil terugkeren zijn: de mentatliteit (chaos en ongedisciplineerde mensen, ergert zich bv aan motorfietsen op voetpad, vreesde telkens voor zijn armen als hij naar zijn werk wandelde), de corruptie (je kan praktsich iedereen omkopen), feit dat ze economisch niets vooruitgegaan laatste 40 jaar, ... Marie-Ange daarentegen mist de drukte op straat (overal kraampkes waar ze eten verkopen), haar eigen goesting kunnen doen (politiemensen ed.. omkopen als ze haar betrappen op overtreding, ...), haar groot huis en haar vriendinnen natuurlijk, ... Soit, ik heb veel straffe verhalen gehoord over Thailand, die ik toch wel met korrel zout neem, want kroonprins die zuster wil neerschieten en koning die er zich tussenwerpt, Singopore die Thaise overheid omkoopt opdat Thailand 10 jaar zou wachten met het uitbouwen van een grote luchthaven in Bangkok zodat Singopare Aziatisch hub kan worden .... Het was een leuke avond, voor we het goed en wel wisten was het bijna 1u ’s nachts en tijd om ons nest op te zoeken.

Nadat vrijdag de was en de plas gedaan was, hebben Marie-Ange en ik Global Village verkend. Global Village kan je vergelijken met een heuse jaarmarkt, honderden kraampjes, gegroepeerd per land. Zo kon je er producten vinden van 39 landen zoals Afganistan, Kenya, India, Tsjechische Republiek, Marocco, Nepal, Tanzania, Vietnam, Saudi Arabië, Griekenland, ... Maar de waarheid dient gezegd als je 10 paviljoentjes bezocht had, had je het meeste wel gezien, want sommige waren kwamen in alle landen terug, dus het was zeker niet allemaal echt koopwaar uit dat specifiek land. Het tweede deel van Global Village is een heuse kermis met tal van attracties. Ik heb Marie-Ange kunnen overtuigen voor een ritje in het reuzenrad.

Vandaag was een zonnige dag en dus de gelegenheid voor mijn eerste zwemuurke in 2007 in een buitenzwembad. Het water was goed koud (nog steeds gekoeld), dus er werd niet gelanterfanterd maar stevig doorgezwommen! Nadien zalig opdrogen in het zonneke met muziekske. Het leven is mooi nietwaar :)

En nu ... aftellen!! Nog een paar dagskes en dat halfbeslapen bed is verleden tijd... want woensdagnacht/donderdagochtend is mijn ventje ook terug in Dubai.... Jippie!!






Foto's Global Village:





primitieve draaimolen in India





Marie-Ange bij de kraampjes





ingang van Kenya paviljoen





het reuzerad



Marie-Ange in het reuzenrad,
kermis op achtergrond


Veerle in het reuzerad


uitzicht op de kraampjes

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage